Izredne novice
Domov / Dogaja / Šport / Izboljšaj svoj trening!

Izboljšaj svoj trening!

Trdo delo se obrestuje.

Nasveti, s katerimi bo doseganje ciljev lažje!

Zdravstvena in športna industrija sta polni mitov in zmot. Vsepovsod vidimo oglase in članke, ki trdijo, da je človeštvo odkrilo novo dieto ali vadbeni načrt, ki mu ni konkurence. Po drugi strani lahko preberemo mnogo študij, ki pravijo nasprotno.

 

Na svetu ni bližnjic ali čarobnih tablet, ki bi rešile naše težave s težo, zdravjem ali športno pripravljenostjo.

Žal je to resnica. S spretnim izogibanjem napakam ter dobro in preverjeno tehniko lahko do cilja pridemo hitreje, kljub temu pa brez truda ne bo napredka. Trdo delo in disciplina sta ključ do uspeha. Za hitrejši napredek moramo upoštevati nasvete izkušenih in uporabljati že preverjene metode. Le tako bomo 100 % izkoristili dani čas.

 

Tehtnica laže.

Razen če moramo izgubiti več kot 10 kg, se na tehtnice smemo preveč zanašati. Tehtnica ne loči med maščobo in mišično maso, zato imamo lahko ob višji telesni teži pravzaprav na sebi manj telesne maščobe. Le redki danes ne vedo, da več mišic pomeni hitrejšo izgubo maščob. Izguba mišic je slaba, pridobivanje mišične mase je dobro in tehtnica tega ne more ločiti.

 

»Musklfibr« je OK, a to še ne pomeni, da je bila vadba uspešna.

Če dan po vadbi ne čutimo bolečine v mišicah, še ne pomeni, da nismo opravili dobrega treninga. Nekateri izmed nas imajo večji »musklfibr« oz. zakasnjeno mišično bolečino kot pa ostali. Vse je odvisno od telesa in od vnetnega stanja, ki ga povzroči vadba.

 

Najprej tehnika, potem teža.

Fitnes industrija ta nasvet hitro spregleda. Gibanje in tehnika nista »sexy zadevi«, ki bi motivirali ali navdihovali, kljub temu pa sta pogosto razloga, ki določata obseg napredka. Dolgotrajno treniranje s slabo formo s časom pripelje do kroničnih poškodb.

Dobra forma je ključna.
Dobra forma je ključna.

 

Odnos je glavna stvar, ki odloča o rezultatih.

Če imamo pozitiven »uspelo mi bo« odnos, bomo tudi videli pozitivne rezultate. Slab odnos je velika zaviralna sila. Povezava med odnosom in uspehom je neverjetna ter je močnejša od genetike in naravnih predispozicij.

 

Starost ne pomeni upada funkcionalne moči.

Nihče ne živi večno, a nezdravo življenje bo z leti imelo posledice. Razlog za upad moči in mobilnosti niso leta, temveč količina nezdravega življenja.

Bo 10 let kajenja imelo večje posledice kot 5 let? Nas bo sonce bolj opeklo po 1 uri sončenja ali po 5 urah? Kot vidimo je čas tisti, ki določa škodo in ne leta.

Nihče ne živi večno, a nezdravo življenje bo z leti imelo posledice.
Nihče ne živi večno, a nezdravo življenje bo z leti imelo posledice.

 

Vadba je kot ščetkanje zob.

Nihče ni navdušen nad umivanjem zob, a kljub temu to storimo. Nihče ne pomisli »Ta teden si bom umil zobe vsak dan in drugi teden vsak tretji dan«. Enako velja za vadbo, treningi bi morali biti del vsakdanjega in ne stvar 8 ali 12 tednov.

 

Trenutno zdravstveno in telesno stanje sta odvisna od mnogih dejavnikov.

Genetika vpliva na to, ali smo nagnjeni k bolj suhi, atletski postavi ali ne. »Zabušavanje« v zgodnjih letih je pogost razlog zakaj imajo nekateri ljudje manj vadbenih izkušenj in jih zato čaka daljša pot, da bodo prispeli na isto raven kot ostali. Slaba prehrana v mladosti pusti posledice in mnogi se trudijo v zrelejših letih to nadoknaditi. Nekateri posamezniki morajo vložiti več truda za enake rezultate. Vsi smo si med seboj različni. Pomembno je, da poznamo svoje telo, kajti le tako bomo lahko priredili vadbo in prehrano za doseganje željenih rezultatov.

 

Okrevanje po telesnem naporu je tako pomembno kot vadba sama.

Zdrav obrok po vadbi, 7–10 ur spanca, zmanjševanje stresa in prosti čas so ključni faktorji za odlične rezultate. Napredek ni odvisen od vadbe; napredek je odvisen od okrevanja po vadbi.

 

Si, kar ješ.

Prehranjevalne navade imajo ogromen učinek na naše zdravje in so primarni faktor, ki določa naš telesni potencial.

Ni pomembno samo kaj zaužijemo, temveč tudi kvaliteta zaužitega. Kje in kako je zrasla naša zelenjava ali sadje? Kakšno življenjsko pot je imela žival, ki jo bomo zaužili? Je prosto pasena ali je živela v kletki? Se je prehranjevala s travo ali so jo krmili z žitaricami? Ima v sebi ogromno hormonov in antibiotikov? Kvaliteta naše hrane je odvisna od njenega življenja. Zato torej; si, kar ješ.

Si, kar ješ.
Si, kar ješ.

 

Če bomo iskali izgovor, ga bomo našli.

Vedno lahko pomislimo, da je nekje na svetu oseba, ki ima slabše pogoje kot mi in še vedno sledi sanjam. So naše ovire res tako hude?

 

Linearni napredek ne obstaja.

Naša telesa ne delujejo linearno. Včasih moramo sprejeti monotono prehrano in treninge ter verjeti, da bo to prineslo uspeh. Nikakor ne moremo vsak teden pričakovati konstantnega napredka. Včasih dolgo časa ne bomo videli sprememb, a prišli bomo do trenutka, ko bomo kar naenkrat opazili izgubo teže ali napredek v telesni moči.

 

Obstaja mnogo načinov, ki obogatijo dieto – ni prehrane, ki bi pomagala vsakemu.

Ni potrebe, da bi vsi imeli enak jedilnik – pomembno je le, da jemo naravna živila, se izogibamo predelani hrani, zaužijemo dovolj hranilnih snovi in da ustvari kalorični deficit, s katerim bomo izgubili nezaželeno maščobo.

 

Vsakodnevno gibanje in prehranjevanje sta glavna vzroka za trenutno telesno stanje in fizično pripravljenost.
Telo ne pozna linearnega napredka.
Telo ne pozna linearnega napredka.

Enako bo veljalo čez 3, 5 ali 10 let, zato je pomembno, da se zavedamo naših prehranjevalnih navad in da smo pozorni na telesno aktivnost, saj bomo le tako opazili, kje so možnosti za spremembe.

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGRed bull (vir)
https://i0.wp.com/www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPG?w=660splet (vir)

Preberi tudi

Naprej, v steno

Plezanje že dolgo več kot le alpinizem. Ko pomislimo na plezanje nam skozi misli najprej …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja