Izredne novice
Domov / Trendi / Kulsko / S kolesom na elektriko po Mariboru

S kolesom na elektriko po Mariboru

Dijaki in študentje so že sedmič zgradili svoja električna kolesa

Devet ekip je v Maribor pripeljalo kolesa s pomožnim električnim pogonom, ki so jih testirali v treh disciplinah. Zmago so si zagotovili dijaki ADT e-drive in študenta Bull E-bikes.

Tudi letos je Laboratorij za energetiko skupaj s Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru poskrbel za Dijaško in študentsko tekmovanje v izdelavi električnega kolesa. V sklopu Evropskega tedna mobilnosti 2018 se je 9 ekip iz celotne Slovenije pomerilo v A in B kategoriji. Komisija je kolesa iz A kategorije ocenjevala v 6 disciplinah, kolesa iz B pa v štirih, od tega so 3 discipline preverjale zmogljivost kolesa, ostale pa dokumentacijo.

Kategorija A, v kateri so sodelovale tri ekipe, je od tekmovalcev zahtevala, da zgradijo kolo s pomožnim električnim pogonom in pedali oz. pedelec, za katerega so lahko zapravili maksimalno 700 evrov. Kolo je moralo ustrezati tudi tehničnim karakteristikam, ki so zahtevale 250 W nazivne moči motorja, maksimalno hitrost do 25 km/h in pedelec funkcijo. V kategoriji B pa tehničnih in finančnih omejitev ni bilo, kolo je moralo le opraviti vse tri naloge, pred katere je bilo postavljeno na tekmovanju. Komisija je pri končni oceni upoštevala tudi izvirnost tekmovalcev.

 

Tekmovanje v 3 disciplinah

Kolesa so svojo preizkušnjo začela na cesti Za tremi ribniki, kjer so tekmovala v premagovanju naklona. Vsaka ekipa se je na cesto z 18 % naklonom podala dvakrat, z namenom, da celotno razdaljo premaga v najkrajšem možnem času. Po prvi vožnji so se tekmovalci preselili na hipodrom Kamnica, kjer so tekmovali v premagovanju razdalje. Vožnja je potekala za vsa kolesa hkrati, ekipe pa so po peščeni podlagi vozile kar dve uri. Sledilo je kosilo in polnjenje baterij za kolesa, nato pa še zadnji del, v katerem so se kolesa na Trgu Svobode pomerila v spretnostni vožnji. Premagati so morala različne ovire in na poti zbrati čim manj kazenskih točk.

Čeprav so ekipe kolesa gradile kar približno eno leto, pa brez težav na progi ni šlo. »Največ težav nam je povzročala vožnja v klanec, saj nismo bili prepričani, ali bo naše kolo vožnjo zmoglo,« so povedali fantje iz ADT e-drive (TŠC Maribor), zmagovalci v kategoriji A, ki so električni pogon dodali oranžnemu gorskemu kolesu.

Tudi v kategoriji B je zmagalo kolo žive barve, ki sta ga izdelala fanta iz Bull E-bikes iz Univerze v Ljubljani. »Hotela sva, da je kolo zabavno, da je bolj podobno motorju in ne kolesu,« sta povedala o svojem zelenem kolesu, za katerega sta porabila ogromno časa in denarja. Na koncu se je trud izplačal, saj sta s 95,4 točkami prepričljivo zmagala.

Naprej Nazaj
Kolesa so se pomerila v treh disciplinah. Na Hipodromu Kamnica so testirali, katero kolo v 2 urah prevozi najdaljšo razdaljo. |
V kategoriji A je slavila ekipa ADT e-drive. |
Kevin in Martin sta sestavljala zmagovalno ekipo Bull e-bikes. |
Letos je na tekmovanju sodelovalo 9 ekip iz celotne Slovenije. |
Naprej Nazaj

 

Kategorija A
  1. mesto: ADT e-drive
Kategorija B
  1. mesto: Bull E-bikes
  2. mesto: Coolbikes
  3. mesto: Coolbikes Raptor

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGUrška KUR
https://i0.wp.com/www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPG?w=660Miha HORVAT, Urška KUR
http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGMiha HORVAT

Preberi tudi

Zajtrk bi morali jesti kasneje

V mirovanju največ kalorij potrebujemo popoldne, najmanj pa zjutraj. Evolucija nas je privedla do točke, …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja